10 sierpnia pan Krzysztof wystosował do MRiT wniosek w trybie dostępu do informacji publicznej. Pytał w nim o środki, jakie resort rozwoju od 1 stycznia do 31 lipca br. wydał na „działania marketingowe, reklamę, promocję i informację (…) na rzecz konkretnych wydawców prasy, radia, telewizji, Internetu”.
Po ośmiu dniach otrzymał pismo, w którym przeczytał, że „w związku z koniecznością przeglądu znacznych ilości dokumentów w celu sporządzenia zestawienia (…) odpowiedź zostanie udzielona do 29 września”.
Na kolejne pismo z MRiT pan Krzysztof musiał czekać do końca wyznaczonego terminu. Nie znalazł w nim jednak żadnego zestawienia, tylko krótką informację, „że Ministerstwo Rozwoju i Technologii w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. nie wydatkowało środków na działania marketingowe, reklamę, promocję i informację na rzecz konkretnych wydawców prasy, radia, telewizji, Internetu”.
Rozgoryczony tym, jak jego sprawa została załatwiona, postanowił o wszystkim poinformować Geoforum.pl.
Nasza redakcja nie jest, niestety, zaskoczona działaniami MRiT. Całkiem niedawno, na początku września, opisaliśmy bowiem podobną sytuację – aż dwóch miesięcy potrzebował resort rozwoju na udostępnienie nam dwóch pism.