Copernicus to rozwijany przez Unię Europejską program obserwacji Ziemi, który oferuje darmowe dane dotyczące np. klęsk żywiołowych, zmian pokrycia terenu, zanieczyszczenia atmosfery czy stanu oceanów. W ramach 12. edycji konkursu Copernicus Masters do 11 lipca br. można przesyłać propozycje innowacyjnych pomysłów na wykorzystanie tego bogactwa informacyjnego. Uczestnikami mogą być zarówno pojedyncze osoby, jak i start-upy czy drużyny z ośrodków naukowo-badawczych.
Pomysł można zgłosić do jednego z 7 tematów konkursowych. Dotyczą one m.in.: wykorzystania nowoczesnych technologii (np. internetu rzeczy), zarządzania zasobami naszej planety, monitorowania oceanów i wybrzeży, rozwoju miast czy wspierania mobilności bądź rolnictwa.
Nagrodą główną jest 10 tys. euro. Poza tym uczestnicy mogą liczyć na nagrody tematyczne (zarówno w formie finansowej, jak i wsparcia merytorycznego w realizacji swojego pomysłu) o łącznej wartości 0,5 mln euro.
Szczegóły dotyczące konkursu dostępne są na stronie copernicus-masters.com.
Organizatorami Copernicus Masters 2022 są Europejska Agencja Kosmiczna oraz niemieckie agencje DLR i AZO. Inicjatywę wspierają ponadto firmy: Airbus, UP42, BayWa, a także Portugalska Agencja Kosmiczna i niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu.