Portal Money.pl przedstawił raport dotyczący rynku GPS w Polsce. W ubiegłym roku sprzedano około 250 tys. urządzeń do nawigacji samochodowej GPS. W tym roku ta liczba wzrośnie najprawdopodobniej nawet o 100 tys.
Według szacunków wartość rynku sięgnęła w Polsce ok. 250 mln zł. Jak wynika z badań Gfk Polonia, sprzedaż urządzeń typu PND (Personal Navigation Device), czyli urządzeń przeznaczonych specjalnie do nawigacji wzrosła o 400%. W grudniu 2007 r. na polskim rynku było już ponad 40 konkurujących marek, oferujących ponad 160 modeli. W sierpniu 2006 roku było to odpowiednio 12 firm i 35 modeli. GfK Polonia szacuje, że łączna sprzedaż detaliczna osobistej nawigacji samochodowej w 2007 r. wyniosła około 200 tys. sztuk. Sprzedaż bezpośrednia do odbiorców instytucjonalnych to kolejne 10-30 tys. szt. Jednak nasycenie rynku wciąż oscyluje poniżej 10%, a to gwarantuje, że kolejne lata będą dla producentów równie dobre, jak miniony. Średnia cena sprzedanego urządzenia spadła z 1800 zł w grudniu 2006 do 1100 zł obecnie. Producenci wzbogacają sprzęt o nowe funkcje nawigacyjne i multimedialne, co pozwala utrzymywać wysoką cenę oraz prestiż marki. Z kolei starsze, mniejsze i gorzej wyposażone modele znanych marek, obniżoną ceną poniżej 1000 zł konkurują z masową ofertą mało znanych producentów.
Największe dochody zanotowały firmy specjalizujące się w produkcji urządzeń nawigacyjnych: Mio, Garmin i TomTom.
Instytut badawczy Allied Business Inteligence (AIB) wyliczył, że w 2007 r. sprzedano na całym świecie ponad 29 mln urządzeń nawigacyjnych. W 2011 roku ta liczba wzrośnie do ponad 100 mln.
Eksperci szacują, że w 2008 roku światowy rynek wart będzie ok. 22 mld dolarów.
