Zakres zadań na tym stanowisku obejmuje m.in.:
• dokonywanie oceny zgodności z prawem uchwał rady gminy – miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin – w celu realizacji funkcji nadzorczych wojewody;
• uzgadnianie i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w zakresie zgodności z ustaleniami programów sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym, uzgadnianie i opiniowanie, w zakresie zadań rządowych, decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wydawanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie przepisów ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
• przygotowywanie projektów: rozstrzygnięć nadzorczych w stosunku do uchwał planistycznych, odpowiedzi na skargi oraz skarg do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, reprezentowanie Wojewody Lubuskiego przed WSA;
• ocenę pod kątem zgodności z przepisami prawa uchwał rad gmin o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
• udzielanie wyjaśnień, wydawanie opinii w stosunku do uchwał rad gmin, przygotowywanie interpretacji przepisów prawnych.
Wymagania od kandydatów (niezbędne) to m.in.:
• wykształcenie średnie
• rok doświadczenia zawodowego w jednym z wybranych obszarów: architektura, gospodarka przestrzenna, budownictwo, geodezja, ochrona środowiska
• znajomość przepisów ustaw:
kpa, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z przepisami wykonawczymi,
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, o udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
• znajomość ustawy
o służbie cywilnej, zasad służby cywilnej oraz etyki korpusu służby cywilnej,
• znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: edytora tekstów MS Word, arkusza kalkulacyjnego MS Excel, tworzenia prezentacji multimedialnych MS Power Point, obsługi poczty elektronicznej.
Wymagania dodatkowe:
• wykształcenie wyższe na jednym z wybranych kierunków: architektura, gospodarka przestrzenna, budownictwo, geodezja, ochrona środowiska,
• doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
• przeszkolenie w zakresie
kpa,
• uprawnienia urbanistyczne, architektoniczne,
• znajomość obsługi programów: Corel, AutoCAD, ArcView.
Inne oferty pracy na Geoforum.pl