Naradę otworzył Kazimierz Bujakowski, który przypomniał jak szerokie zastosowanie mają informacje gromadzone w BDOT10k i podkreślił kluczowe znaczenie procesu aktualizacji bazy. Przedstawił także działania legislacyjne oraz główne zadania realizowane w Urzędzie m.in. wynikające z uruchomienia projektów PO PC.
Koncepcję aktualizacji bazy w oparciu o dane pochodzące z rejestrów publicznych oraz aktualizację z wykorzystaniem mobilnego systemu kartowania naziemnego i lotniczego (SMK) przedstawił Jerzy Zieliński – dyrektor Departamentu Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej. Zaprezentował także efekty prac pilotażowych i plan wykorzystania zestawów w 2016 roku. Podczas prezentacji przedstawione zostały także nowe funkcjonalności Systemu Zarządzania Bazą Danych Obiektów Topograficznych.
W trakcie spotkania zaprezentowane zostały mobilne zestawy kartowania zakupione przez Urząd. Jeden zamontowany na samochodzie osobowym, drugi wykorzystujący drona. Sprzęt może być wykorzystywany w procesie aktualizacji bazy.
Propozycje dotyczące zakresu wspólnie realizowanych prac zostaną omówione podczas kolejnego spotkania, które odbędzie się za kilka tygodni.