Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
• prowadzenie postępowań administracyjnych mających na celu stwierdzenie:
• nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz własności budynków, innych urządzeń i lokali przez państwowe osoby prawne, PKP, przedsiębiorstwa drogowe i państwowe instytucje kultury, jednostki badawczo-rozwojowe oraz ZUS,
• nabycia przez Skarb Państwa prawa własności gruntów wchodzących w skład linii kolejowych pozostających we władaniu PKP S.A. oraz przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego tych gruntów i prawa własności budynków lokali i urządzeń na nich zlokalizowanych,
• przejścia z mocy prawa mienia Skarbu Państwa będącego we władaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych z dniem 1.01.1999r. przez jednostki samorządu terytorialnego (powiaty, województwo samorządowe),
• przekazania powiatom, województwu samorządowemu w drodze decyzji mienia Skarbu Państwa będącego w posiadaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych przez odpowiednie jednostki samorządu terytorialnego (powiaty, województwo samorządowe).
Wymagania od kandydatów:
• wykształcenie wyższe,
• 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z gospodarką nieruchomościami lub geodezją,
• znajomość ustaw: o gospodarce nieruchomościami; o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”; kodeksu cywilnego (w zakresie obrotu nieruchomościami, prawa własności i innych praw rzeczowych),
• znajomość przepisów dotyczących „uwłaszczania” jednostek samorządu terytorialnego tj. powiatów i województwa samorządowego (ustawa z 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną – rozdziały: 1, 2, 3, 4 i 6 oraz ustawa z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa – rozdziały: 1, 2, 3 i 4),
• znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, kodeks postepowania administracyjnego, znajomość zarządzenia prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.
Wymagania dodatkowe:
• preferowane wykształcenie wyższe prawnicze, geodezyjne, administracyjne, ekonomiczne – związane ze specjalnością gospodarka nieruchomościami.
• znajomość zagadnień z zakresu wyceny nieruchomości oraz zasad sporządzania operatu szacunkowego
• roczne doświadczenie zawodowe w administracji.
Inne oferty pracy na Geoforum.pl