Połączone korporacje działają od teraz pod nazwą DigitalGlobe – przy okazji spółka zyskała nowe logo. Wartość giełdowa firmy szacowana jest na 2,1 mld dolarów. Dysponuje ona konstelacją 5 wysokorozdzielczych sateliów: QuickBird (wystrzelony w 2001 roku), WorldView-1 (2007 r.), WorldView-2 (2009 r.), a także Ikonos (1999 r.) oraz GeoEye-1 (2008 r.). W tym roku ma do nich dołączyć GeoEye-2.
Zgodnie z porozumieniem dotychczasowi udziałowcy DigitalGlobe będą mieli 64% udziałów w nowym przedsiębiorstwie, a GeoEye – 36%. Nowy zarząd będzie się składał z 10 członków – 6 będzie pochodziło z dotychczasowego zarządu DigitalGlobe, a czterech – z GeoEye.
Połączenie obu spółek było wymuszone m.in. kurczącym się rynkiem zamówień publicznych na zdjęcia – przede wszystkim od rządu Stanów Zjednoczonych. W związku z zapowiedziami cięć w budżecie USA fuzja firm była niemal pewna, ale przez kilka miesięcy nie wiadomo było, kto wykupi kogo. Obie firmy notowały bowiem podobne przychody.