Zakres zadań wykonywanych na stanowisku inspektora ds. kontroli (Poznań):
• sprawowanie kontroli w stosunku do organów administracji geodezyjnej i kartograficznej wykonujących zadania określone w art. 7c i 7d ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
• sprawowanie kontroli w stosunku do urzędów, instytucji publicznych i przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących geodezji i kartografii przy wykonywaniu prac geodezyjnych i kartograficznych.
Wymagania od kandydatów niezbędne:
• wykształcenie wyższe geodezyjne,
• znajomość przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz aktów wykonawczych do niej,
• znajomość kodeksu postępowania administracyjnego oraz kodeksu cywilnego,
• znajomość standardów technicznych w dziedzinie geodezji i kartografii,
• znajomość narzędzi informatycznych (oprogramowań) stosowanych w województwie do prowadzenia przez organy administracji geodezyjnej i kartograficznej bazy krajowego systemu informacji o terenie oraz kontroli tych baz,
• posiadanie uprawnień zawodowych do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii, o których mowa w art. 43 pkt. 1 i pkt. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Wymagania dodatkowe:
• 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej,
• biegła obsługa komputera (edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych),
• zdolność analitycznego myślenia,
• komunikatywność.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku inspektora wojewódzkiego ds. geodezji, kartografii, katastru i PZGiK (Poznań):
• prowadzenie postępowań administracyjnych, dla których organem jest wojewódzki inspektor nadzoru geodezyjnego i kartograficznego (I i II instancja) i przygotowywanie projektów decyzji i postanowień oraz odpowiedzi na skargi skierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego,
• przygotowywanie odpowiedzi na skargi na działania organów administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą w dziedzinie geodezji i kartografii,
• uzgadnianie projektów modernizacji baz danych ewidencji gruntów i budynków dla prac geodezyjnych i kartograficznych zlecanych przez organy administracji geodezyjnej i kartograficznej,
• rozpatrywanie wniosków wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych w sprawie zasadności odmowy włączenia dokumentacji powstałej w wyniku ww. prac do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku inspektora wojewódzki do spraw nadzoru geodezyjnego i kartograficznego (Kalisz i Leszno):
• prowadzenie kontroli w stosunku do organów administracji geodezyjnej i kartograficznej, instytucji publicznych i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie geodezji i kartografii,
• prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz odpowiedzi na skargi i wnioski skierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego,
• rozpatrywanie skarg i wniosków na działanie organów administracji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania określone w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz skarg i wniosków w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów prawa geodezyjnego i kartograficznego przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz inne jednostki organizacyjne,
• przygotowywanie projektów wniosków do GGK o zastosowanie ustawowych kar w stosunku do osób wykonujących samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii, które ze swojej winy naruszyły przepisy ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
• prowadzenie wyspecjalizowanymi oprogramowaniami informatycznymi kontroli ilościowej i jakościowej baz danych powiatowych i wojewódzkich wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie.